Kao u mnogim drugim sektorima, rad u neprofitnom sektoru može biti vrlo stresan. Djelatnici neprofitnog sektora, u potrebi i želji da opravdaju svoje djelovanje, provedu što više projekata, pomognu što većem broju skupina… često se susreću s velikom količinom stresa. U konačnici svakodnevni stres rezultira brojnim zdravstvenim problemima. Autorice donose brojne primjere burnouta ali i rješenja kako ga umanjiti ili izbjeći.
The happy, Health Nonprofit važan je vodič za vođe i organizacije koje žele pozitivno utjecati na svoje zaposlenike, zajednice i na ostatak svijeta. Beth Kanter i Aliza Sherman iznijele su jasne i uvjerljive slučajeve o brizi za pojedince i za promjenu kulture „MI se brinemo“ – kako bi organizacije stvorile sretnije i zdravije radno mjesto. Sretne i zdrave neprofitne organizacije njeguju kulturu dobrote, suosjećanja i poštuju kulturnu normu načina rada cijelog tima.
Fotografija preuzeta sa: www.goodreads.com
U ovoj izvrsnoj knjizi pročitajte kako se postaviti u stresnim situacijama i odnositi prema zadacima, kako postaviti realne ciljeve sebi i suradnicima, kako održavati dobre odnose sa kolegama, kako cijeniti svoj i tuđi rad i još mnogo poučnih informacija.
S obzirom na aktualnu temu sve brže digitalizacije i ovisnosti o tehnologijama donosimo isječak iz knjige koji se odnosi na digital detox. Termin digital detox odnosi se na vrijeme kada osoba ne koristi elektroničke uređaje- ni pametne telefone, ni kompjutere ni pametne televizore… Eliminirajući potrebu da neprestano provjeravamo notifikacije, elektroničku poštu i poruke uvelike može koristiti našem tijelu. Sa detoxom možete početi tako da za početak kad dođete s posla i vikendima isključite svoj pametni telefon. Primijetit ćete brojne koristi digitalnog detoxa za sebe i svoju obitelj. Organizacija Reboot donosi deset principa digitalnog detoxa:
Izbjegavajte tehnologijuPovežite se sa svojim voljenimaPovežite se sa prirodomIzađite vaniIzbjegavajte trgovineUpalite svijećeNatočite si čašu vinaJedite kruhPronađite tišinuPomozite drugima
Važnu (najvažniju) ulogu u stvaranju sretne i zdrave neprofitne organizacije imaju vođe/direktori/upravitelji koji određuju ton i kulturu organizacije. I oni sami moraju se brinuti za svoje i zdravlje svojih zaposlenika. Istraživanja su jasno pokazala- što zdraviji zaposlenici to je veće njihovo zadovoljstvo i produktivnost. Direktori i upravitelji trebaju brinuti da je radna atmosfera ugodna, postaviti realna očekivanja od svojih zaposlenika, educirati ih, poticati pozitivnu atmosferu, dopustiti im slobodno vrijeme jer tako, u konačnici, brinu i za njihovo zdravlje. Kada se radi u organizaciji u kojoj je norma pozitivno ponašanje, gdje se ono potiče, nagrađuje i očekuje, to utječe ponašanje sviju i uvlači se u svakodnevnu rutinu.
Direktorima/upraviteljima neprofitnih organizacija, kao i njihovim zaposlenicima preporučujemo pročitati ovu fantastičnu knjigu. Sigurno ćete puno naučiti, a možda i primijeniti primjere dobre prakse u svojoj organizaciji kako bi ona bila sretna i zdrava.