Značaj volonterskog rada kao kolektivne akcije presudan je za društvo. Volonteri su gorivo za motor neprofitnih organizacija, jer neke organizacije uvelike ovise o poslu kojim se oni bave. Filantropija bi trebala njegovati ovaj vrijedni resurs.
Od pružanja profesionalnih vještina do provođenja strateškog planiranja, volonteri su duboko uključeni u međuresorne funkcije i uvećavaju poslovanje neprofitnih organizacija. Oni ne samo da prikupljaju sredstva iz vanjskih izvora, već i sami doniraju. Volonteri mogu biti više nego samo ljudski resurs za neprofitne organizacije; oni također mogu biti potencijalni dugoročni izvor financiranja. Četiri od deset volontera doniraju svoje vrijeme prije nego što doniraju sredstva. To pruža veliku priliku za sektor filantropije, jer je vjerojatnije da će volonteri donirati prije nego netko tko se ne bavi volonterstvom.
Volonteri surađuju s organizacijom sve dok su motivirani rezultatima koje ostvaruju. Oni ostaju predani neprofitnim organizacijama sve dok osjećaju pripadnosti, poštovanje i povjerenje. Uz pravilnu strategiju mobilizacije i zadržavanja dobrovoljne radne snage, neprofitne organizacije u osnovi bi mogle osigurati i stalnu radnu snagu i financiranje.
U svojoj Strategiji za mobilizaciju i upravljanje volonterima, UN navodi kako je mobilizacija ljudi, omogućavanje sudjelovanja i promicanje volonterstva važan i jedinstven doprinos za zajednicu.
Slične strategije vide se u funkcioniranju grupa za samopomoć ili SHG-ova (male, dobrovoljne, neformalne institucije izgrađene na ideji uzajamne pomoći i vjerovanja). Obično formirane od žena, SHG su se u Indiji kao jedna od najvećih svjetskih institucionalnih platformi koja udovoljava ekonomskim potrebama siromašnog i ranjivog dijela društva. Ti su se SHG-ovi značajnu ulogu imali su u borbi protiv pandemije Covid-19 u Indiji, susrećući se s nedostatkom opskrbe maskama, sredstvima za dezinfekciju i zaštitnom opremom.
Glavna pouka koju filantropi mogu izvući iz ovog socijalnog modela jest da su volonteri važan element organizacija, jer su posvećeni rješavanju problema kojima se organizacija bavi, njezinom rastu i utjecajima. Da bi ojačali upravljanje volonterskom radnom snagom, neprofitne organizacije trebale bi se usredotočiti na poticanje angažmana, učinkovitu komunikaciju, prepoznavanje odnosa s donorima i pojednostaviti doniranje.
Volonteri bi mogli postati donatori, te pomoći neprofitnim organizacijama u prikupljanju sredstava izravno putem kampanja za prikupljanje sredstava i neizravno komuniciranjem o društvenoj slici organizacije. Da li se ovaj izvor (volonteri) dovoljno koristi ili zanemaruje?
Članak je preuzet sa mrežne stranice Alliance magazina i dostupan je OVDJE.