Grupno financiranje (engl. crowdfunding) predstavlja alternativni pristup financijskim sredstvima za različite vrste projekata pomoću specijaliziranih internet stranica. Scott Steinberg u svojoj knjizi „The Crowdfunding bible“ navodi kako grupno financiranje predstavlja proces
kojim se od građana traže donacije koje služe kao početni kapital za nove (poslovne) pothvate.Stručnjakinja za upravljanje marketinškim komunikacijama Nikolina Jakovljević objavila je rezultate svojeg istraživanja o motivaciji hrvatskih potrošača za sudjelovanje u crowdfunding kampanjama.Dosadašnja istraživanja pokazala su da dobivanje opipljivog proizvoda kao rezultata ulaganja u neku kampanju grupnog financiranja ima pozitivan utjecaj na namjeru financiranja i općenito se smatra kao glavni razlog uključivanja u kampanju.Nikolina je uspjela prikupiti 223 ispitanika koji su se odazvali za sudjelovanje u anketnom upitniku, a u kojem je sudjelovala 131 žena (57%) i 99 muškaraca (43%). Sudjelovali su ispitanici u svim dobnim grupama, osim mlađih od 21 godinu.Nikolina se ogradila od moguće pristranosti sudionika budući da se ne radi o reprezentativnom uzorku i napominje kako je 15,7% ispitanika koji imaju iskustva s grupnim financiranjem.rnCrowdfunding motivacijarnMeđutim, 55,3% hrvatskih ispitanika navodi kako im dobivanje materijalnih nagrada nije presudno u financiranju kampanje te se iznimno velik postotak slaže s tvrdnjom da bi ulaganje smatrao donacijom (77,8%). Također, većina ispitanika (71,7% ) navodi kako im je važnija motivacija pomaganje organizatoru da projekt uspije nego samo dobivanje nagrade.